donderdag 2 mei 2013

Bezig blijven

Bezig blijven....als er geen deadlines meer zijn moet ik altijd even afkicken van het haken van apen, sleutelhangers en tassen of kussens! Klusjes die zijn blijven liggen zijn opeens weer leuk, het is raar hoor: als je denkt even klaar te zijn met alles krijg je opeens weer inspiratie bij het zien van alle projecten die op de zijlijn waren gezet: schilderijen afmaken, meubeltjes schuren en opleuken, kussens afmaken en alle Tilda patronen omzetten in poppen en knuffels. Toch worden de avonden nog steeds gevuld met haakwerkjes, kleine decoraties voor in mijn eigen huis. Het oog wil ook wat toch!
Ik spaar lege glazen potjes, dus heb ik altijd windlichtjes voor mezelf paraat. En als je restje katoen halverwege het potje op is, is het opeens leuk om een windlichtje met 2 kleuren te maken. Lijkt me leuk, groen onder, blauw boven en bloemetjes halverwege.  Ja dit idee kwam toen het lichtje op de foto al af was, maar hee, zo blijf je bezig toch! De oranje versie is de favoriet van mijn dochter. Die zit momenteel in Barcelona, gister vertrokken en zaterdag weer terug. Het kind is met haar beste vriendin en haar ouders een stedentripje aan het maken. Ik vind het niks dat ze zo ver weg is (ze is bijna 12 maar het blijft je kuikentje!) maar o zo leuk voor haar! Het is ook een meisje dat van kunst houdt dus ze verheugt zich enorm op alle culturele indrukken daar. Hopelijk neemt ze veel foto's!

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke windlichtjes heb je gemaakt (mooi ook met dat schulprandje aan de bovenkant, zo zie je de rand van het potje, wat ik vaak toch minder mooi vind, niet zo)! Dit idee ga ik zeker onthouden.

    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige lichtjes heb je gemaakt, leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoihoi,
    ik kwam via google op jouw blog terecht en ik werd gelijk enthousiast (zoals ik zo vaak enthousiast wordt als ik naar haakwerk speur, hihi). Ik heb me gelijk maar even aangemeld als volger (je 50e volgens mij! :). Je maakt echt heel erg leuke dingetjes. Succes verder en tot ziens,
    groetjes Lizette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt, wat leuk dat je me volgt! Mijn hoofd loopt ook altijd over van enthousiasme en inspiratie door alle leuke dingen op het internet! Groetjes terug, Anja

      Verwijderen

passiflora

passiflora
elke keer als een passiebloem opengaat in mijn tuin hoor ik zachtjes: Tadaaa!!