donderdag 1 augustus 2013

Vroege vogels.....

Een klein berichtje van deze vroege vogel. Het zomerweer houdt iedereen 's nachts behoorlijk uit z'n slaap hier. En daar zit ik dan 's morgens heeeeel vroeg in mijn tuin te knutselen. Haakwerk bij de hand, lege glazen potjes, schelpen en kralen en bijpassend garen. Wist je dat in een heleboel schelpen die je op het strand vindt, aan de bovenkant een klein rond gaatje zit? Fantastisch, deze schelpen zijn ideaal om aan een haakwerkje vast te naaien. Ik had van de week een paar spotgoedkope kinderkettingen bij de Action gekocht en die uit elkaar gehaald. Superleuke kralen zitten daaraan.  Het resultaat is een (zoveelste!) windlicht. Leuk om te maken en mijn kids waren in ieder geval enthousiast (ja die slapen ook niet natuurlijk dus kwamen er gezellig bij zitten haha!). Ik had nog schelpenzand uit de dierenwinkel staan dus het potje werd meteen gevuld, waxinelichtje erin en klaar is klara.

Een andere vroege vogel die in mijn tuin werd gespot is een gehaakte. Een variant op de vogeltjes die je overal op het internet kunt vinden. Lekker makkelijk om te maken: niks geen patroon, gewoon een cirkel, dubbelvouwen en je uitleven met kleurtjes en jawel, de Action kralenketting-kralen.


 

 


 
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. zo leuk gedaan zeg de schelpjes aan het sfeerlichtje. Ik heb een voorraad schelpjes maar daar zit helaas geen gaatje in.
    ik volg je al een tijdje en vindt je blog superleuk, echt mijn smaak :-) Groetjes, Ellen
    http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ellen! Ik kijk ook regelmatig bij jou hoor, al reageer ik niet zo vaak op berichten van iemand. Je inspireert mij net zo goed, je madammekes bijvoorbeeld vind ik superleuk en die kleuren, ja, ook mijn ding haha! Groetjes terug.

      Verwijderen

passiflora

passiflora
elke keer als een passiebloem opengaat in mijn tuin hoor ik zachtjes: Tadaaa!!