maandag 13 februari 2012

Kleurige kunst



Dit schilderijtje maakt dochterlief op haar 8e. Haar gevoel voor kleur en compositie verbaasde de juf van groep 1 al, en nu kind 10 is uit zich dat voornamelijk in het ontwerpen van hippieachtige mode. Ze kan niet wachten tot ik haar kledingkast weer eens opruim en diverse textielwaren in een afvalzak prop omdat ze eruit gegroeid is. Zodra ik mijn hielen heb gelicht verdwijnen die kledingstukken weer onderin haar kast. Om een tijdje later weer op te duiken, bewerkt door de schaar en ontdaan van mouwen, buikgedeelten en voorzien van stofjes, sjaaltjes en ander opleukspul. 
Iedereen die meiden heeft kent ze wel: de bekende ontwerpbloks. Alle varianten liggen hier in huis verspreid, allemaal zijn ze vol. Ik moet wel bekennnen dat mijn persoontje ook een behoorlijke bijdrage daaraan heeft geleverd, heb nog steeds het gevoel dat mijn bizarre ontwerpen in Parijs horen te hangen (zucht, je kan niet alles hebben nietwaar). Voorlopig is het nog onduidelijk wat het kind worden wil, vanavond doet ze auditie voor de selectiegroep van haar dansklas en we hebben gisteren een vet gaaf hiphop dansje ingestudeerd op de muziek van Jennifer Lopez: If you had my love.
Schilderen doet ze bijna niet meer, maar later zal ze me hopelijk dankbaar zijn dat ik bovenstaand werkje van de prullenbak heb gered.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

passiflora

passiflora
elke keer als een passiebloem opengaat in mijn tuin hoor ik zachtjes: Tadaaa!!