maandag 11 februari 2013

Voorjaarsbloemen en uiltje

Al sneeuwt het regelmatig, toch krijg ik als het zonnetje erbij komt het gevoel dat het voorjaar wil worden. Ik kan niet wachten! De clematissen in de tuin staan al in knop en ik ben bang dat die met de aanhoudende vorst kapot zullen vriezen. Binnen staan de tulpen mijn dag te kleuren en ik ben druk bezig met nieuwe haaksels. Even voorstellen: uiltje Jip. Dit patroon kun je gratis downloaden als je je aanmeldt bij amigurumi-haken.be, het is een makkelijk patroon met duidelijke foto's. Het kussen heb ik opgefleurd met 2 bloemen, en dit is wel even een gek verhaal. Deze bloemen had ik oorspronkelijk gezien bij de fantastische Lucy van attic24 en toen ik een tijdje geleden bij de Wibra een haakboek vond stond daar tot mijn verbazing een foto met dezelfde bloemen, copyright op naam van de auteur, ene Jaroslava Dovcova. Volgens mij zijn het toch echt dezelfde..

Enniewee, dat mag voor mij uiteraard de pret niet drukken dus maakte ik wat fleurige exemplaren van die leuke bloem en naaide het keurig op een saai wit kussen. Jip vindt het kussen geweldig, hij staat parmantig te poseren bij al die kleurtjes.

Een fijne dag vandaag!

4 opmerkingen:

  1. zoals altijd ziet het er weer prachtig uit.
    en wat een leuk idee om zo een kussen te pimpen !!

    lieve groet,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ik heb de patronen niet zelf gemaakt en verwijs je graag voor de bloem naar het blog van attic24. De uil Jip is gratis te downloaden op de site amigurumi-haken.be. Daar staan nog een heleboel andere leuke dingen. Succes!
      Groetjes Anja

      Verwijderen

passiflora

passiflora
elke keer als een passiebloem opengaat in mijn tuin hoor ik zachtjes: Tadaaa!!